תמונות אחרונות

חי פארק 16 (14)

תרפיה בתנועה

טיפול בתנועה ומוסיקה בבית ספר גיל

 

מטפלת-מירב חזן

 

"רקוד כאילו אף אחד לא מסתכל

שיר כאילו אף אחד לא שומע

שחק כאילו אף אחד לא שופט

היה כמו שהלב מבקש.  (בהשראת מרק טווין)

 

בכל אחד מאתנו קיים רקוד, רקוד המגיח מהמעמקים ומחבר אותנו לעצמי האמיתי. בטיפול בתנועה אנו יכולים לתחבר לתנועה הרמונית, לספונטניות ולהנאה. באמצעות הטיפול ניתן להרחיב את החוויה ותחושת הזרימה וההנאה ולהעביר אותה לתוך החיים. כמו כן הטיפול מאפשר רגיעה, שנוי ואימוץ של דפוסי התנהגות אפקטיביים יותר ואף סובלימציה, עידון, של הרגשות.

הטיפול בבית הספר גיל מתייחס לעולמו הרגשי של הילד במטרה לעודד יצירת קשר משמעותי, ותקשורת ואף לעודד הבעת רגשות וצרכים. בטיפול יש ניסיון להציץ אל עולמו הפנימי של הילד, להמתין, להתבונן ולחפש את הדרך בה הילד מסוגל לתקשר.

באמצעות הקשר החיובי שנוצר  והתווך המותאם לכל ילד וילד, מתאפשרת התמודדות מיטבית עם הקשיים  כשמטרת העל היא שפור הרווחה האישית ואיכות החיים של הילדים בבית ספר גיל.

הטיפול בתנועה מתמקד בהבנת תהליכים פיסיים ומנטאליים אצל הילדים ומחברת אותם ברמה קוגניטיבית ורגשית.

גוף האדם הינו הכלי הטיפולי באמצעותו לומד הילד להתחבר לעצמו ולפתח יכולות מוטוריות.

בטיפול המתקיים בבית הספר אנו מפתחים את היכולת המוטורית של כל ילד באמצעות הבנת הצרכים האישיים ,הפיסיולוגיים והרגשיים שלו.

הטיפול בתנועה משלב בתוכו חיבור מנטאלי ופיסי והילדים לומדים לפתח מיומנות מוטורית וחברתית. באמצעות הטיפול הילדים מקבלים עידוד לתנועה ואף הקשבה להוראות.

בטיפול אנו מתייחסים למספר נושאים:

  • ליקויים בתחושה ובוויסות.
  • הפרעות התנהגותיות.
  • היבטים פסיכו-חברתיים של נכויות ומוגבלויות.
  • התאמה והתערבות טיפולית בהתאם לצרכי הילד.
  • יצירת סביבה המעודדת תנועה וביטוי אישי.
  • התייחסות לתקשורת מילולית ובלתי מילולית.
  • פתוח מודעות עצמית.

 

הטיפול משלב בתוכו שימוש נרחב בחפצים, במוסיקה ובכלי מוסיקה. בשילוב של שירי משחק והפעלה ואף מוסיקת עולם המעודדים תנועה, תקשורת והנאה. אנו שמים דגש על דמוי גוף ודמוי עצמי, ועל מגע ותחושה בתנועה. כמו כן מעודדים ליצירתיות.

הטיפול תורם להפחתת לחץ ומתח ומתקיים יישום של טכניקות הרפיה ושחרור וזאת בתוספת של טיפול בקערות טיבטיות (מגוון  פעמונים המנגנים צלילים מרפאים) המתקיים  באופן ייחודי בבית ספר גיל.

בנוסף הטיפול תורם להגברת המוטיבציה ,לאקטיביות ולעשייה בקרב הילדים, חיבור ליצירתיות ולתחושת מסוגלות וכוח פנימיים, התמודדות עם תסכול והעלאת סף התסכול.

כמו כן מעודד ביטוי של  מגוון  רגשות והתמודדות עמן תוך עשיית סדר וארגון פנימי עד למצב של  איזון ואינטגרציה, ועוזר להתחבר לחוויה של הצלחה, הנאה ושמחה.

 

בתחום החברתי התנהגותי הטיפול יכול לקדם הפחתת התנהגויות לא יעילות  כמו אימפולסיביות, הימנעות וקושי בשליטה, לעודד יכולת לשיתוף פעולה עם המטפל ומי שנמצא בטיפול ולעודד פיתוח מודעות עצמית הן ביחס לעצמי והן ביחס לאחר. כמו כן מתקבל עידוד ליצירת קשר עין ופתוח ערנות לסביבה המידית.

בנוסף מתקיימים טיפולים בקבוצה שמטרתם לפתח מיומנויות של קשר ותקשורת, בהגברה של תחושת השייכות ובשפור ההסתגלות החברתית, בפתוח היכולת לנתינה וקבלה והרחבת הסיטואציה, בעידוד להבעה של צרכים ורצונות באופן המותאם לסיטואציה, והרחבת הביטוי הרגשי.

כניסה למערכת