תמונות אחרונות

חי פארק 16 (14)

קלינאות תקשורת

קלינאות תקשורת

בבית ספר גיל לומדים תלמידים עם מגבלות שכלית התפתחותית מבינונית ועד סיעודית, בשילוב עם נכויות מורכבות כגון: בעלי תסמונות שונות, מחלות התפתחותיות, מחלות נוירולוגיות , טראומות שמתרחשות לפני , בזמן או אחרי הלידה.

כתוצאה מכך היכולת השפתית -שהיא האמצעי החשוב ביותר לתקשורת חברתית  אצל התלמידים בבית ספרינו לקויה (קושי בתקשורת עם הזולת, קושי בהבנת והבעת שפה , קשיי דיבור  ואכילה).

בבית ספר גיל טיפולי שפה, דיבור ותקשורת מתמקדים בפיתוח יכולת תקשורתית, הבנתית והבעתית ומותאמים לרמת היכולת השפתית והקוגניטיבית של התלמיד אם הם ברמת תפקוד בינוני מורכב או ברמת תפקוד קשה ועד סיעודי.

עם תלמידים ברמת תפקוד בינוני מורכב העבודה שלנו יותר מתמקדת:

-חיזוק מוטוריקה של אברי הפה למען הגייה נכונה, הפחתת ריור ושיפור הרגלי אכילה.

-פיתוח יכולת הענות ויוזמה תקשורתית עם הזולת.

-פיתוח הבנת והבעת שפה.

-פיתוח חשיבה והבנה חברתית.

-פיתוח כל רמות המחשק (סנסומוטורי , פונקציונלי וחברתי).

-פיתוח מיומנויות ניהול שיח חברתי.

עם תלמידים ברמת תפקוד קשה ועד סיעודי  העבודה שלנו יותר מתמקדת:

-פיתוח ערנות ועניין בסביבה.

-פיתוח יכולת הענות ויוזמה תקשורתית עם הזולת.

-פיתוח הבנת והבעת שפה.

–חיזוק מוטוריקה של אברי הפה למען הפקת צלילים , הפחתת ריור ושיפור אכילה.

-פיתוח כל רמות המחשק (סנסומוטורי , פונקציונלי וחברתי).

בטיפול קלינאיות תקשורת משתמשות בשיטות המשלבות הן טכניקה קונבנציונלית והן טכניקה אלטרנטיבית ( תת"ח). ועקב שרוב התלמידים בבית ספרינו עם קושי רב בהבעת והבנת שפה ודיבור –שמתבטאת באי-יכולת או יכולת לא מספקת להביע את עצמם באופן ורבלי (מילולי), לכן מרבית התלמידים משתמשים בתת"ח- תקשורת תומכת וחליפית
הכוללת שימוש במחוות, שפת סימנים, אסטרטגיות תקשורת, טכנולוגיה מסייעת אלקטרונית (כגון פלט קולי, מתגים שונים, מחשב, לוח תקשורת ממוחשב, אייפד) ושאינה אלקטרונית (כגון לוחות תקשורת ידניים, כרטיסיות תקשורת .

 

כניסה למערכת